کد خبر: ۶۸۳۲
۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

کوچه کارمندان دانشگاه علوم پزشکی

بیشتر اهالی کوچه میعاد‌۵ را کارمندان و بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی تشکیل داده‌اند که زمانی با هم همکار بوده‌اند و حالا در یک کوچه کنار هم زندگی می‌کنند.

کوچه میعاد‌۵ معبری در محله رسالت است که از سمت دیگر به خیابان فلاحی‌۲.۴ و بولوار شهید‌قنبری می‌رسد. بیشتر اهالی این معبر را کارمندان و بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی تشکیل داده اند که زمانی با هم همکار بوده‌اند و حالا در یک کوچه کنار هم زندگی می‌کنند. همسایه‌داری در این محله بسیار پر‌رنگ است. اگر عصر‌ها سری به بوستان این معبر بزنید، متوجه دورهمی‌های ده‌پانزده‌نفره اهالی می‌شوید که درکنار هم نشسته‌اند و خاطرات گذشته‌ها را مرور می‌کنند.


همسایگی کارمندان دانشگاه علوم پزشکی

دبستان حمزه یکی از قدیمی‌ترین مراکز آموزشی منطقه ۱۰ و محله رسالت است که ساخت آن به اوایل دهه‌۷۰ برمی‌گردد. در این دبستان، هزار دانش‌آموز در دو نوبت تحصیل می‌کنند.


همسایگی کارمندان دانشگاه علوم پزشکی

بوستان سرو، پاتوق همسایه‌های کوچه میعاد‌۵ است. این بوستان مشکلاتی دارد، از نداشتن سرویس بهداشتی و آبخوری و نگهبانی گرفته تا نور کم پارک و کف‌پوش‌ها و چمن نامناسب.

با این‌حال این فضای سبز، محلی برای دورهمی همسایه‌ها‌ست.

 

همسایگی کارمندان دانشگاه علوم پزشکی

گرمابه قدیمی کوچه میعاد ۵ قدمتش به ۳۵ سال پیش برمی‌گردد، به روز‌هایی که برخی از منازل قاسم‌آباد حمام نداشت و اهالی برای استحمام به این گرمابه می‌آمدند. اینجا هنوز هم کم‌و‌بیش مشتری دارد و چراغش همچنان روشن است.

همسایگی کارمندان دانشگاه علوم پزشکی

علیرضا رباطی و محمدحسین نامجو، از اولین اهالی این کوچه و بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی هستند. این دو هر روز عصر با نوه‌هایشان در بوستان سرو حاضر می‌شوند و با رفقای قدیمی خوش‌وبش می‌کنند.

ارسال نظر